نسل جدید هیوندای سانتافه

نسل جدید هیوندای سانتافه

هیوندای تصاویری از مدل سانتافه منتشر کرده که نشان می‌دهد نسل جدید این خودرو با تغییرات زیادی به بازار عرضه خواهد شد. این تصاویر در آستانه رونمایی از نسل پنجم سانتافه‌ منتشر شده که قرار است به‌زودی در کانال یوتیوب این خودروساز معرفی شود. به گزارش BBC ظاهر خودرو با تغییر زیاد نسبت به نسل قبل به جای خطوط منحنی با خطوط زاویه‌دار و به سبکی طراحی شده که مدل‌های جدید لندروور طراحی شده‌اند. خودرو به مدل‌های دیگر هیوندای شباهتی ندارد، اما چراغ‌هایش با ترکیبی از لامپ‌های کوچک مربع طراحی شده که امضای مدل‌های جدید خودروساز کره‌ای است.

هیوندای می‌گوید در طراحی اتاق خودرو بر جادار بودن و کاربردی بودن تمرکز کرده است. با خواباندن ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها فضایی با کف کاملا مسطح در عقب خودرو ایجاد می‌شود که می‌توان در شرایط مختلف، مثلا هنگام طبیعت‌گردی، از آن استفاده کرد. خودروساز کره‌ای می‌گوید سانتافه به جدیدترین فناوری‌ها مجهز شده که مهم‌ترین آن، نمایشگر منحنی بزرگی روی داشبورد است. بخش‌هایی از اتاق از جمله پوشش سقف از پلاستیک‌ بازیافتی ساخته شده است و اتاق مدل‌های لوکس‌تر با ترکیبی از چرم و چوب تزیین خواهد شد. هنوز معلوم نیست چه موتورهایی برای سانتافه در نظر گرفته شده، اما به گفته هیوندای، علاوه بر موتور بنزینی، این خودرو با قوای محرکه هیبرید و هیبرید- الکتریکی هم ساخته خواهد شد. قیمت خودرو هم به طور رسمی اعلام نشده، اما قیمت پایه ارزان‌ترین مدل بنزینی نسل کنونی در آمریکا ۲۸هزار و ۷۵۰دلار است. قیمت پایه گران‌ترین مدل با موتور هیبرید-الکتریکی در حال حاضر نزدیک ۵۰هزار دلار است.


منبع: دنیای اقتصاد


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
دسته‌بندی