رونمایی از محصول مشترک سونی و هوندا

رونمایی از محصول مشترک سونی و هوندا

سونی در نمایشگاه لوازم الکتریکی لاس‌وگاس خودرویی را نمایش داد که قرار است با همکاری هوندا تولید کند. این خودرو که نامش افیلا (AFEELA) است در سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد.

به گزارش BBC، خودرو ظاهری ساده دارد که هوندا می‌گوید با الهام از سفینه‌های فضایی طراحی شده است. درها بدون دستگیره است و به جای آینه دوربین دارد.  بین دو چراغ جلو یک نمایشگر است که علاوه بر آرم خودرو، اطلاعاتی نظیر میزان شارژ باتری را نمایش می‌دهد. راننده همچنین می‌تواند تصاویری را به دلخواه خود در این نمایشگر نشان دهد. سونی جزئیات فنی خودرو را منتشر نکرده و فقط اعلام کرده افیلا ۴۵ دوربین و حسگر دارد که با کامپیوترهایی کنترل می‌شوند که قدرت پردازش آنها ۸۰۰هزار میلیارد محاسبه در ثانیه است. پردازشگر گرافیکی خودرو مشابه جدیدترین مدل پلی‌استیشن، کنسول بازی‌های سونی است و گرافیک‌هایش توسط شرکت‌های تولید‌کننده بازی‌های ویدیویی طراحی شده است.

سونی می‌گوید سرگرمی‌هایی که برای سرنشینان تدارک دیده در بازار بی‌رقیب است. این امکانات که مجموعه‌ای از بازی‌ها و فیلم‌های شرکت سونی را شامل می‌شود به احتمال زیاد با پرداخت حق اشتراک در اختیار مالک قرار خواهد گرفت. نمایشگر خودرو کل داشبورد را پوشانده و دو نمایشگر بزرگ هم برای سرنشینان عقب گذاشته شده است. خودرو در شهر در سطح دو و در محدوده‌هایی مشخص در سطح سه خودران است. در سطح دو راننده باید دستش روی فرمان و حواسش به جاده باشد. در سطح سه که معمولا در محدوده بزرگراه‌ها است، راننده می‌تواند دستش را از روی فرمان بردارد و رانندگی را به خودرو بسپرد. خودرو در یکی از کارخانه‌های هوندا در آمریکا تولید خواهد شد و سونی می‌گوید آن را مستقیم از طریق اینترنت خواهد فروخت. قیمت افیلا اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود از نظر قیمت با خودرو‌هایی نظیر بنز و ب‌ام‌و رقابت کند.


منبع: دنیای اقتصاد


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
دسته‌بندی