اپل کارمزد دریافتی از اپلیکیشن ها در اپ استور را به ۴۰ درصد افزایش داد

اپل کارمزد دریافتی از اپلیکیشن ها در اپ استور را به ۴۰ درصد افزایش داد

اپل تاکنون در فروشگاه اپ استور خود از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ۳۰ درصد کارمزد دریافت می‌کرد اما حالا آن را به ۴۰ درصد افزایش داده است که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود‌. این در حالیست که گوگل هم‌اکنون در پلی استور ۹ درصد کارمزد از توسعه‌کنندگان دریافت می‌کند‌.

موسسه Apptopia گزارش داده است که این موضوع احتمالا به خاطر افزایش نرخ تورم در آمریکا اتفاق افتاده است که این نرخ هم‌اکنون با شکستن رکورد ۴۰ ساله به ۹.۱ درصد رسیده است. 

از طرفی، همانطور که می‌دانید اپل سال گذشته قابلیت جدیدی به نام شفافیت ردیابی اپلیکیشن (App Tracking Transparency) عرضه کرد که اپلیکیشن‌ها را مجبور به درخواست مجوز ردیابی از کاربران می‌کرد. عرضه این قابلیت باعث شد تا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن به‌سختی بتوانند نظرات کاربران را برای ردیابی اطلاعات آن‌ها جلب کنند‌ و در نتیجه درآمدهایشان کاهش بیابد. توسعه‌دهندگان قبلا می‌توانستند با ردیابی کاربران، اطلاعات آن‌ها را به شرکت‌های تبلیغاتی بفروشند و از این طریق کسب درآمد کنند، اما حالا این درآمد از آن‌ها دریغ شده است. 

مجموعه این عوامل دست به دست هم داده است تا ارائه یک اپلیکیشن جدید در اپ استور به‌صرفه نباشد. قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن حتی باعث شده تا شرکتی مثل متا ۱۰ میلیارد دلار از درآمدهای خود را از دست بدهد و دچار ضرر هنگفتی بشود. ‌

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که دریافت کارمزد ۴۰ درصدی از اپلیکیشن‌ها در اپ استور چه تاثیری روی آینده این فروشگاه خواهد گذاشت.


منبع: تکفارس


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
دسته‌بندی