مقابله با انتقال سلول‌های سرطانی به جریان خون با نوعی پروتئین

مقابله با انتقال سلول‌های سرطانی به جریان خون با نوعی پروتئین

محققان دانشگاه جان هاپکینز نوعی پروتئین شناسایی کرده‌اند که جلوی انتقال سلول‌های سرطانی را به جریان خون می‌گیرد و سلول‌های سرطانی متاستاز آن را نادیده می‌گیرند.

انتظار می‌رود در آینده از این پروتئین برای تولید داروهای جدید ضدسرطان استفاده شود. معمولاً سلول‌های سرطانی بعد از آلوده کردن یک بخش از بدن برای توزیع خود در سایر نقاط بدن از جریان خون استفاده می‌کنند و از این طریق تومورهای سرطانی در کل بدن پخش می‌شوند. اگر این فرایند به موقع شناسایی و متوقف نشود، نتیجه‌ای جز گسترش سریع سرطان نخواهد داشت.

پروتئین تازه شناسایی شده قبلاً برای تنظیم سطح کلسیم در سلول‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما حالا کارکرد تازه ای در جهت مسدود کردن مسیر انتقال سلول‌های سرطانی از طریق جریان خون پیدا کرده است. این پروتئین که TRPM۷ نام دارد، در آزمایش‌های انجام شده عملکرد موفقیت آمیزی داشته است.

این پروتئین در صورت تغییر ترکیب مایعات خون آنها را مسدود کرده و از انتقال آنها به جریان خون جلوگیری می‌کند. هنوز مشخص نیست این روند چه زمانی به تولید داروی جدید ضد سرطان منجر می‌شود.


منبع: خبرگزاری مهر


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
دسته‌بندی