قصری شیشه‌ای روی ریل

قصری شیشه‌ای روی ریل

یک طرح مفهومی از یک قطار هوشمند تمام شیشه‌ای لوکس به مانند یک قصر روی ریل حرکت خواهد کرد و با طول ۴۰۰ متر شامل ۱۴ واگن خواهد بود و ۳۵۰ میلیون دلار ارزش خواهد داشت.

 یک طراح فرانسوی به نام "تیه‌ری گوگن"(Thierry Gaugain) که به خاطر طراحی قایق‌های لوکس از جمله قایق ۸۰ متری "ونوس" که متعلق به "استیو جابز" فقید بود، مشهور است، با رونمایی از طراحی مفهومی یک قطار لوکس با دیوارهای شفاف به نام "قطار G" توجهات را به خود جلب کرده است.

این قطار به طول ۴۰۰ متر که به عنوان "قصری روی ریل" توصیف شده است، از ۱۴ واگن تشکیل شده است که هر کدام به جای اتاق‌های جداگانه دارای یک سالن بزرگ هستند.

این طرح مفهومی شامل یک سالن استقبال در مرکز قطار، یک سالن مسکونی، یک فضای تفریحی، یک اتاق اجتماعات و یک سالن بزرگ است.

کناره‌های این قطار نیز می‌توانند به شکل تراس‌های مخصوص دربیایند. نکته اعجاب آور این طرح یک باغ است به عنوان یک پناهگاه آرام برای مهمانان عمل خواهد کرد.

نمای خارجی این قطار از یک فناوری شیشه‌ای استفاده می‌کند که می تواند از حالت مات به شفاف تغییر یابد و باعث تغییر کامل روحیه و شرایط برای مسافران شود. همچنین این شیشه‌ها در حالت مات می‌توانند مانند یک صفحه نمایش عمل کنند و تصاویر دلخواه را نمایش دهند.

"گوگن" می‌گوید سرعت، هدف نیست. درعوض، این قطار برای تشویق به سفرهای داخلی در فضایی طراحی شده است که سفر با آن می‌تواند به اندازه رسیدن به مقصد، سرگرم کننده باشد.

هزینه ساخت این قطار حدود ۳۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است و ساخت آن دو سال و نیم به طول می‌انجامد. این قطار رویایی برای تقریباً ۱۸ نفر جای خواب دارد و با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت خواهد کرد.

این طرح می‌تواند به برجسته سازی سفر ریلی به عنوان یک روش حمل و نقل پایدارتر و ایمن‌تر برای ثروتمندان جهان عمل کند.

از آنجا که قطارها انتشار کربن بسیار کمتری نسبت به سایر اشکال محبوب حمل و نقل دارند، "گوگن" امیدوار است که قطار لوکس وی شروع کننده روند جدیدی از تجملات کمتر آلاینده باشد.


منبع: ایسنا


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
دسته‌بندی