داروی کاهش کلسترول بیماران کرونا را از مرگ نجات می دهد

داروی کاهش کلسترول بیماران کرونا را از مرگ نجات می دهد

گروهی از داروهای کاهش کلسترول بد خون به نام استاتین ها خطر مرگ در نتیجه ابتلا به کووید۱۹ را ۴۱ درصد کاهش می دهند. پیش از این تحقیقات درباره دسته‌ای از داروهای کاهش کلسترول به نام استاتین ها جنجال برانگیز شده بود. اما اکنون پژوهشی جدید نشان می‌دهد این دسته از داروها ریسک مرگ در نتیجه ابتلاء به کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد.

محققان در سن دیگو آمریکا سوابق پزشکی افراد را طی دوران پاندمی بررسی کردند. نمونه‌های بررسی شده مربوط به افرادی بودند که قبل از ابتلاء به کووید ۱۹ و بستری شدن در بیمارستان استاتین ها را مصرف کرده یا نکرده بودند.

محققان متوجه شدند این دارو که به شکل یک قرص مصرف می‌شود، ریسک مرگ در نتیجه ابتلاء به کووید ۱۹ را ۴۱ درصد کاهش می‌دهد.

استاتین ها طبقه‌ای از داروها هستند که سطح کلسترول بد (LDL) را پایین می‌آورند. این نوع کلسترول به سخت شدن و باریک شدن رگ‌ها منجر می‌شود و در نتیجه خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهند.

کاهش کلسترول بد با مصرف استاتین ها تأثیرات ضدالتهابی بر بدن دارد زیرا این شاخص به تنهایی منجر به التهاب می‌شود. بنابراین مصرف این داروها احتمالاً سبب می‌شود بیمار کووید ۱۹ از علائم التهابی بیماری بهبود یابد.


منبع: خبرگزاری مهر


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
دسته‌بندی