مدیاتک از دو چیپست هلیو G95 و G88 رونمایی کرد

مدیاتک از دو چیپست هلیو G95 و G88 رونمایی کرد

هرچند به نظر می‌رسد آینده پردازنده‌ها از آنِ چیپست‌های ۵G است، اما آفتاب تراشه‌های هلیو هنوز غروب نکرده است و مدیاتک به‌تازگی این پردازنده‌ها را با معرفی هلیو G96 و هلیو G88 به‌روز است. البته ذکر این نکته لازم است که این دو چیپست، علیرغم نامشان، جایگزین مستقیم G95 و G85 محسوب نمی‌شوند.

هلیو G96 مانند G95 دارای یک جفت هسته پردازشی Cortex-A76 با سرعت کلاک ۲.۰۵ گیگاهرتز و شش هسته A55 است؛ اما برخلاف آن، از یک هسته گرافیکی Mali-G57 MC2 بهره می‌برد که از نظر عملکرد، پایین‌تر از هسته G76 MC4 هلیو G95 قرار دارد.

اما هلیو G96 ارتقاهایی نیز داشته است. برای نمونه، این چیپست از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی با حداکثر رزولوشن +۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کند. همچنین پشتیبانی این پردازنده از دوربین‌ اصلی گوشی‌ها، به حداکثر رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل ارتقا یافته است، هرچند که مثل G95 از ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

ارتقاهای دیگر هلیو G96 شامل پشتیبانی از شبکه LTE سریع‌تر، پشتیبانی از حافظه سریع‌تر (UFS 2.2) و نسخه جدیدتر بلوتوث (۵٫۲) می‌شود.

اما در مورد هلیو G88 باید بگوییم که این تراشه بسیار شبیه به مدل قبلی خود بود و مثل آن، از دو هسته پردازشی Cortex-A75 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و شش هسته A55 بهره می‌برد. هسته گرافیکی Mali-G52 MC2 آن دارای همان سرعت ۱ گیگاهرتز است و حتی پشتیبانی رم، حافظه و مودم LTE آن نیز تغییر نکرده است.

اما چیزی که در هلیو G88 تغییر کرده، پشتیبانی آن از نمایشگرهای ۹۰ هرتز و حداکثر رزولوشن +۱۰۸۰p است (هلیو G85 از نمایشگرهای ۹۰ هرتزی با رزولوشن +۷۲۰p پشتیبانی می‌کند). این پردازنده همچنین می‌تواند از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی پشتیبانی کند که نسبت به پشتبانی G85 از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، ارتقا خوبی محسوب می‌شود.

هر دو چیپست G96 و G88 به استاندارد HyperEngine 2.0 Lite ارتقا یافته‌اند و از عملکرد دو سیم‌کارته با قابلیت VoLTE پشتیبانی می کنند. آن‌ها همچنین دارای قابلیت‌های پردازشی جدید دوربین مانند ۳DNR و MFNR هستند.



دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
دسته‌بندی