«سینوواک« و «سینوفارم» 110 میلیون دز به سبد کواکس ارائه می‌کنند

«سینوواک« و «سینوفارم» 110 میلیون دز به سبد کواکس ارائه می‌کنند

شرکت داروسازی «سینوفارم» و شرکت زیست‌دارویی سینوواک در پکن اعلام کردند: ۱۱۰ میلیون دز از واکسن تولیدی خود را به سبد کواکس ارائه می‌دهند.

کواکس (مخفف دسترسی جهانی به واکسن کووید ۱۹) یکی از سه ستون برنامه‌ی بین‌المللی «دسترسی به ابزار‌های کووید ۱۹» است که سازمان جهانی بهداشت، کمیسیون اروپا و فرانسه در ماه آوریل آن را در پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا بنیان گذاشتند. این برنامه با هدف ارائه‌ دسترسی ابتکاری و عادلانه به روش‌های تشخیص، درمان و واکسن کرونا، دولت‌ها، نهاد‌های بهداشت جهانی، تولیدکنندگان، دانشمندان، بخش خصوصی، جامعه‌ی مدنی و افراد نیکوکار را گرد هم می‌آورد.

برهمین اساس، توزیع کننده واکسیناسیون جهانی کووید ۱۹ (کواکس)، طبق اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی (Gavi)، بیش از ۱۰۰ میلیون دز از شرکت‌های چینی سینوفارم و  سینوواک دریافت خواهد کرد.

اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی گفت: این توافق نامه‌ها، در شرایطی که نوع دلتا خطر جدی برای سیستم‌های بهداشتی به وجود می‌آورد، شروع به ایجاد ۱۱۰ میلیون دز بلافاصله در دسترس شرکت کنندگان در مرکز کواکس، با گزینه‌هایی برای دزهای اضافی خواهد کرد.


منبع: فارس


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
دسته‌بندی