بررسی پژو ۵۰۸، ناکامی دیگری از پژو در ایران

بررسی پژو ۵۰۸، ناکامی دیگری از پژو در ایران

پژو ۵۰۸ یکی دیگر از محصولات پژو است که در زمانی نامناسب و شرایطی نامطلوب ایکاپ آن را وارد ایران کرد و تحت‌تأثیر رقیب قدرقدرت هم‌وطنش ناشناخته و ناموفق باقی ماند. پژو ۵۰۸ خودروی دیگری بود که زیر سایه رنو تالیسمان رفت تا حتی نامش هم برای بسیاری ناآشنا بماند. این سدان میان‌سایز در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و نسخه فیس‌لیفت آن به ایران راه یافت.

۵۰۸ خودرویی است که در طراحی، جذاب و چشمگیر ظاهر شده است و در راستای زبان طراحی جدید خودروسازی در جهان حرکت می‌کند. این خودرو توانسته عناوین بهترین خودروی اندازه متوسط سال ۲۰۱۱ را برای جاداربودن، تجهیزات، کیفیت ساخت عالی در بین رقیبان و بهترین مصرف سوخت در کلاس خود و بهترین خودروی سایز متوسط وارداتی سال ۲۰۱۱ از دید مجله آلمانی Auto Zeitung را به خود اختصاص دهد.

طراحی بدنه پژو ۵۰۸

نسخه فیس لیفت پژو ۵۰۸ که در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد، چهره‌ای به‌روز و جذاب دارد که حتی پس از گذشت ۶ سال، چشمگیر و زیبا به‌ نظر می‌رسد. نحوه به‌کارگیری خطوط حجمی روی کاپوت، نمای کناری و صندوق بار از خودرو چهره‌ای کلاسیک و درعین‌حال مدرن ساخته است. چراغ‌های کشیده در دو طرف جلوپنجره کرومی و کرکره‌ای، دی‌لایت‌های ال‌شکل که زیر این چراغ‌ها قرار گرفته و پنل مه‌شکن‌ها را قاب گرفته‌ است و سپر جلو که کامل در راستای تکمیل فرم آیرودینامیک کاپوت طراحی شده، نمایی متناسب و کاملاً استاندارد به ۵۰۸ داده‌ است.

در نمای عقب، یک خودروی پژوی مدرنیزه‌شده را شاهد هستیم. درون‌مایه زبان طراحی پیشین پژو که رنگ تجدد به خود گرفته است، کاملاً در این نما قابل‌تشخیص است؛ به همین دلیل نمی‌توان از این نما به اندازه نمای روبه‌رو و کناره‌ها احساس رضایت کرد. سادگی بیش از حد فرم چراغ‌ها و در صندوق بار نمای عقب ۵۰۸ را کمی کسل‌کننده نشان می‌دهد.

طراحی داخلی  پژو ۵۰۸

در داخل کابین ۵۰۸ سادگی همیشگی پژو را شاهد هستیم. همه امکانات و رفاه لازم برای سرنشینان در این کابین لحاظ شده است، درعین‌حال فضا بیش‌ازحد ساده و کلاسیک است. صندلی‌ها نرم و راحت و کابین جادار است؛ به‌طوری‌که فضای کافی در ردیف عقب و جلو برای همه ۵ سرنشین فراهم شده است. بااین‌حال در این کابین نه احساس سواری از یک خودروی لوکس به سرنشینان دست می‌دهد نه یک سواری اسپرت. ۵۰۸ یک سدان خانوادگی ساده و بی‌آلایش است که بیش از چشم‌نوازی به‌ راحتی کابین اندیشیده‌‌اند تا سواری نرم و مناسبی ارائه کند. فضای صندوق بار خودرو نیز جادار و بزرگ است و نیازهای سفرهای جاده‌ای خانوادگی را تأمین می‌کند.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی  پژو ۵۰۸

پژو ۵۰۸ در بخش امکانات و آپشن‌های رفاهی، به‌صورت استاندارد قابلیت‌های زیادی دارد و موارد متعددی را ارائه می‌کند. صندلی‌های برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، پشت سری با قابلیت تنظیم در ۲ جهت، سیستم فرمان الکتروهیدرولیکی حساس به سرعت، پنجره‌های برقی و خودکار در جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر‌ها، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم کمکی پارک، آینه‌های جانبی با گرمکن و قابلیت تاشوی برقی، رادار نقطه کور، ۶ ایربگ و تهویه‌مطبوع اتومات چهارگانه بخشی از امکانات و تجهیزات این خودرو است.

مشخصات فنی  پژو ۵۰۸

پژو ۵۰۸ در بخش فنی نیز خودرویی پربازده و خوش‌ساخت است. موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ EP6 این خودرو قادر به تولید ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این خودرو با شاب صفر تا صد ۸٫۵ ثانیه و سقف سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت سواری هیجان‌انگیز و تند و تیزی را به راننده اهدا می‌کند. ۶٫۹ لیتر مصرف سوخت ترکیبی ۵۰۸ نیز در نوع خود مثال‌زدنی است. این خودرو از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که قدرت موتور را به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌کند.

در آخر باید گفت برای پژو ۵۰۸ تنها می‌توان واردات محدود را برای نقص عنوان کرد. این خودرو به عنوان یک سدان خانوادگی بی‌دردسر به‌خوبی وظیفه خود را انجام خواهد داد و با استهلاک کم و کیفیت ساخت خوب مشکلات چندانی در تعمیرات و تأمین قطعات ایجاد نمی‌کند.


منبع: چرخان


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
دسته‌بندی